Końskie przysmaki

Konie bardzo lubią jeść i miłym prezentem dla nich będzie smakołyk. Warto wziąć przysmaki do stajni. Konie lubią i mogą jeść różne rzeczy. Oto lista kilku przysmaków:


Marchewki

Mój faworyt jeśli chodzi o przysmaki dla koni. Marchew jest bogata w witaminy i składniki odżywcze, a zarazem bardzo smakuje koniom. Marchew dla konia powinna być umyta lub chociaż otrzepana z piasku, nie trzeba jej obierać. Ja zawsze kroję marchew na kawałki, gdyż wtedy starcza dla kilku koni. 

Jabłka


Mój drugi faworyt zaraz po marchewkach. Jabłka również zawierają witaminy i inne składniki odżywcze, a za razem są pyszne. Czytałam jednak, że nie powinno się dawać koniom więcej niż dwóch jabłek dziennie, gdyż mogą spowodować kolkę. Ja zawsze obmywam jabłka i kroję je w ćwiartki, by starczyły dla wszystkich koni. Zawsze smakują :). 

Buraki


Nigdy nie dawałam buraków, ale konie też mogą je jeść. Jak każde warzywa są zdrowe dla koni. Przed podaniem powinno się je umyć. Podobno są dobre na trawienie.

Banany

 Może mniej znany przysmak. Lubiane ze względu na słodki smak. Jednak nie są zbyt zdrowe dla koni i nie powinno się ich dawać więcej niż dwa dziennie. Były przysmakiem niestety nie żyjącej już czempionki arabskiej Pianissimy. Banany również lubi klacz skokowa Diamanthina van't Ruytershof (uff... dobrze napisałam imię XD) na której jeździ belgijski jeździec Constant van Paesschen.
 Ważne!: Nie wolno dawać koniom zepsutych owoców, gdyż mogą im zaszkodzić tak samo jak ludziom!

Cukier w kostkach


Chyba najbardziej znany koński smakołyk. Konie uwielbiają cukier. Jednak nie powinno go się dawać koniom. Powoduje problemy z robakami w układzie pokarmowym i próchnicę. Jak już dajemy cukier, to w niewielkich ilościach, raz na jakiś czas.

Specjalne końskie przysmaki

Najdroższy smakołyk z całej mojej listy. W sklepach jeździeckich można kupić różne rodzaje specjalnych ciastek i cukierków dla koni. Są lubiane przez konie i teoretycznie zdrowe, ale najzdrowsze są jabłka i marchewki. Ja polecam smakolykidlakoni.pl- miałam te smakołyki już dwa razy (raz kupiłam na Cavaliadzie, a raz na CSIO Sopot). Smakowały koniom, są dostępne w różnych smakach. Na dużych zawodach ta firma ma swoje stoiska, na których sami możemy zrobić miks przysmaków ;). Mam jeszcze Smakołyki HKM, które kupiłam też na CSIO w Sopocie, ale konie ich jeszcze nie próbowały :). 

Własne ciastka dla koni

Możemy również upiec własne ciasteczka dla koni ;). Nigdy nie próbowałam, ale w sieci jest pełno przepisów na takowe.
#Zuz

Share this:

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz